Forløb
Mere bevægelse i hverdagen
Eleverne skal i dette projekt arbejde med at få mere bevægelse ind i deres hverdag. De skal forstå hvad det har af betydning for deres sundhed, og de skal være kreative og producerende i forhold [...]
På opdagelse i ny teknologi
I dette forløb arbejder vi ud fra konceptet om at eleverne har masser af erfaring i at tilegne sig ny viden om at bruge teknologier og digitale værktøjer. Vi bruger de metoder de selv bruger [...]
Hvad skilter vi med? – en case i design og kommunikation
Der er masser af problemstillinger på en skole, som eleverne kan inddrages i, og finde løsninger til. I dette forløb arbejder eleverne med kompetent kommunikation og design i matematik og dansk. […]
“Nødvendige” opfindelser
I Future Classroom Lab på Campus Carlsberg er vi så heldige ind i mellem at få besøg af elever. Eleverne hjælper os med at afprøve de teknologier vi har i Lab'et. For selv [...]
En introduktion til programmering
Forløbet er et eksempel på hvordan man kan introducere eleverne for programmering. I dette korte forløb arbejdes både med "HVORDAN - programmering?" og "HVORFOR - programmering?". Dette med en undersøgende og eksperimenterende tilgang. Formålet [...]
Hiv fremtiden ind i hverdagen: Fra pedeller til rebeller
Vær med til at eksperimentere med fremtiden - Beskriv jeres rebelske idéer og gør dem til succeser: I en kronik i Politiken beskriver de to fremtidsforskere Anne Skare og Liselotte Lyngsø fra Future Navigator, hvad skolen [...]
Ideer
Digitale værktøjer der kan understøtte problemløsning og innovation
Der findes ikke mange værktøjer derude der arbejder med at problemløse eller lave innovativ undervisning, men der findes en del værktøjer der kan hjælpe, når eleverne skal tilegne sig ny viden, søge oplysninger, idé-generere [...]
Digitale værktøjer der kan understøtte et samarbejde
Der findes ikke mange digitale læremidler der lærer eleverne at samarbejde. Men der findes læremidler der kan understøtte et samarbejde, fordi der i værktøjet er indbygget muligheder for at kunne samarbejde. En del digitale [...]
At arbejde projektorienteret – elementer
Når man skal planlægge et projektorienteret forløb er der mange forskellige elementer der skal være på plads. I dette lille korte indlæg vil vi prøve at skitsere mulige indholdselementer op, som du som lærer kan [...]
At arbejde projektorienteret – opgaveformulering.
Der ligger mange elementer i at arbejde projektorienteret. Men her vil vi i første omgang kigge på delen omkring opgaveformuleringen. Altså hvordan formulerer vi opgaven der kan indeholde den eller de fagligheder vi gerne vil [...]