Forløbet er et eksempel på hvordan man kan introducere eleverne for programmering. I dette korte forløb arbejdes både med “HVORDAN – programmering?” og “HVORFOR – programmering?”. Dette med en undersøgende og eksperimenterende tilgang.

Formålet med forløbet er således:

Eleverne bliver præsenteret for begrebet “programmering” og gennem undersøgende arbejde, at tilegne sig viden omkring hvad programmering er for noget, og hvordan det påvirker og kan komme til at påvirke os i fremtiden.
Gennem kreative processer og eksperimenterende arbejde, får eleverne erfaringer med programmeringens muligheder, teknik og metoder. Forløbet skal ses og forstås som en slags teaser til programmering og kodning.

Forløbet kan efterfølgende sætte mange tanker og problemstillinger i gang hos eleverne, og kunne derfor også bruges som et salgs opstart på et projektforløb, hvor eleverne efterfølgende selv definerer og arbejder med selvstændige projekter i grupper, og over længere tid.

I forløbet lægges særligt vægt på 3 kompetencer.

Kollaboration, it og læring, og videnskonstruktion.

Du kan finde forløbet, og selv klikke rundt i forløbet der er præsenteret i Prezi HER

 

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem