Problemstilling
Alineas materialer er udgivet før man havde fokus på det 21. århundredes kompetencer. Hvordan kan man opdatere materialerne, så materialet peger ind i det 21. århundredes kompetencer?
Materialet har fokus på kerneområder inden for danskfaget, mens fx samarbejde, innovation og kommunikation ikke får opmærksomhed i ligeså høj grad.
Spørgsmålet og udgangspunktet for elevernes opgave bliver derfor, om vi kan være kreative og bruge de faglige materialer på en anden måde end de var tiltænkt:
Kan vi omskrive dele af materialet, så det i højere grad fokuserer arbejdet med det 21. århundredes kompetencer?
Opgaven
Giv et forslag til, hvordan I vil gøre forløbene mere tidssvarende, så de i højere grad fokuserer på, hvordan eleverne arbejder med de 21. århundredes kompetencer.
I bestemmer selv hvilke kompetencer, I vil fokusere på.
I skal bruge it til at understøtte jeres ide.
Benspænd
I skal forklare, hvordan løsningen konkret hjælper eleverne til at blive bedre til en eller flere af de 21. århundredes kompetencer inden for danskfaget.
Format: Vi vil gerne overraskes ift. den måde I præsenterer ideerne på. Brug teknologien kreativt.
Endeligt skal I have målgruppens accept af jeres ide. Dvs. I cialis en parapharmacie skal lave en løsning, som giver mening for både elever og lærere.
Ressourcer
- PDF med beskrivelse og baggrundsviden ift vores case: ilitt-dk-case-til-c-r-a-f-t
- Beskrivelser og definitioner af det 21. århundredes kompetencer https://21skills.dk/elevnoegler/